dijous, 6 de setembre de 2012

Inici de curs 2012-2013

Us donem la benvinguda al nou curs acadèmic.

En aquesta pàgina us anirem informant de les novetats i activitats que generen el Conservatori i l'Escola de música, per la qual cosa us recomanem visitar-la periòdicament. El web de l'escola de música (www.xtec.cat/centres/a8040643) està actiu però en situació provisional de reparació.

Aquesta setmana estem tancant la matrícula i la setmana vinent es confeccionaran els horaris d'instrument i d'altres assignatures que no estan fixades en els horaris generals. Consulteu la pestanya Calendari.

Us desitgem un bon curs. Tot el personal l'iniciem amb il·lusió i ganes de superar les dificultats de l'actual situació sòcio-econòmica. Creiem que l'educació, i en concret l'educació musical, ha de jugar un paper molt important en la regeneració cultural de país, per la qual cosa hem treballar per mantenir un esperit ben alt i confiar en les nostres capacitats. No dubteu que la música té la capacitat d'influir positivament en l'intel·lecte i en l'ànima. Aprofitem-ho!



Curiositats: alguns efectes de la música

Millora el vocabulari. D'acord amb una recent revisió publicada a la revista Nature Reviews Neuroscience per Nina Kraus, de la Universitat Northwester (EUA), durant l'entrenament musical per tocar un instrument s'estableixen connexions neuronals que milloren també altres aspectes de la comunicació humana. Per aquest motiu els nens amb formació musical tinguin un millor vocabulari i capacitat de lectura. També explica per què els músics són capaços d'escoltar millor una conversa quan hi ha soroll de fons que el comú dels mortals.

¿Música de fons? Tant si reproduïm una cançó de Lady Gaga com si optem per un disc de música clàssica, escoltar música mentre desenvolupem una tasca cognitiva -com estudiar o redactar un informe- redueix el rendiment, segons un article publicat fa poc a Applied Cognitive Psychology. El millor en aquests casos, diuen els seus autors, és el silenci.


Articles relacionats:  
Subcortical processing of speech regularities underlies reading and music aptitude in children 
Disliked Music can be Better for Performance than Liked Music


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada