divendres, 20 de maig del 2016

Article per a la revista de la FCEC sobre el concert de la Coral del Conservatori a Castelldefels


La Junges Ensemble Reutlingen i la Coral del Conservatori de Sant Cugat del Vallès canten a Castelldefels.

http://teologicamente.com/wp-content/uploads/2011/05/magnificat-1.jpg
El diumenge 15 de maig s’organitzà un concert conjunt d’aquestes dues formacions a la magnífica l’església de Santa Maria de Castelldefels, organitzat per la Coral Margalló, amb el col·laboració del Rector de l’església, i el recolzament de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament i de la FCEC a la demarcació del Baix Llobregat.

Des de fa més de deu anys, al voltant de maig, el Junges Ensemble Reutlingen i la Coral del Conservatori de Sant Cugat del Vallès s'ajunten per formar una massa coral d'uns setanta cantaires. La trobada anual es fa alternati-vament a Alemanya i a Catalunya.
Les dues formacions corals són integrades per joves d'entre els quinze i vint-i-cinc anys d'edat. El Junges Ensemble Reutlingen és el cor jove de la Marienkirche, la principal església de Reutlingen (Baden-Württemberg). La directora, Michaela Frind, és l'organista titular d'aquesta església. La Coral del Conservatori de Sant Cugat forma part de l'activitat coral que, des de fa més de trenta anys, es porta a terme a l'Escola Municipal de Música Victòria dels Àngels i Conservatori de Sant Cugat del Vallès. Raimon Romaní n'és el director musical i Clara del Ruste en fa el treball corporal i escènic.
En aquest concert es presentà un repertori variat en el qual es podien distingir dues parts. La primera estava dedicada al Magnificat, composició original de Raimon Romaní; obra excel·lent en set parts, basada en el text evangèlic, en el qual la Mare de Déu expressa la seva alegria en saber que serà la mare del Fill de Déu. És un text molt musicat en tota la història de la música, d’entre els que en destaca el de Johann Sebastian Bach. La dirigí Michaela Frind, directora del cor alemany, i Judit Ferrer els acompanyà al piano.
La segona part va ser un conjunt de cançons variades. Començant amb dos madrigals anglesos, plens de música fresca, sobre l'etern tema de l'amor, sempre en un ambient pastoral i idíl·lic: April is in my mistress' face, de Thomas Morley, i Fair Phyllis I saw, de John Farmer. Continuaren amb Signore delle cime, de Giuseppe de Marzi, obra dedicada a un amic del compositor que va morir en accident de muntanya.


Seguiren amb una cançó de la pel·lícula Black Orpheus, Orfeu Negro, de Luiz Bonfa, arr. de Ch. Schönherr, del Brasil del 1959; i la cançó hebrea Hine ma tov, Trad. i arr. de Wolfram Buchenberg. El virtuosisme coral apareix a la cançó sense lletra Tangueando, composició d'Óscar Escalada. I després, John Williams, compositor de la majoria de les bandes sonores de Steven Spielberg, que ha creat moltes melodies que han esdevingut populars, amb la suite John Williams is the man, que inclou temes dels més coneguts. I acabaren amb un clàssic dels Beatles, When I'm Sixty-four.
Finalitzat el concert, Montserrat Pallarès, presidenta de la coral Margalló, agraí la participació dels cors i es va fer ressò de l’opinió generalitzada que valorava molt satisfactòriament l’excel·lencia del concert interpretat.

El regidor de Cultura, Jordi Maresma, i el delegat territorial de la FCEC, Jaume Gavaldà, entregaren als directors dels cors un llibre il·lustrat de la ciutat de Castelldefels com a record d’aquest magnífic esdeveniment musical i coral.